همشهری

ساخت وبلاگ

جان کری: آمریکا در افغانستان باقی خواهد ماند

جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور نیروهایش را تا سال‌های متمادی در افغانستان نگاه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «جمهور»، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در یک نشست خبری در بروکسل صحبت می کرد، گفت: ناتو دستاوردهای ماموریت حمایت قاطع را در افغانستان را مورد بررسی قرار خواهد داد و کمک های مالی به نیروهای افغان نیز با توجه به پیشرفت شان ارزیابی می گردد.

وی همچنین گفت: آمریکا حضور جدید خود را فراتر از سال ۲۰۱۶ در افغانستان بررسی می کند.

گفتنی است که هم اکنون نزدیک به ۱۴ هزار سرباز در قالب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند که اکثریت آن را امریکایی ها تشکیل می دهند.

دیگر کشورهای عضو ناتو از جمله آلمان و انگلیس نیز در این جمع سهم بسزایی دارند.

آمریکا خود به تنهایی نزدیک به ده هزار سرباز در افغانستان دارد و جان کری تاکید می کند که این تعداد نیرو امکان دارد فراتر از سال ۲۰۱۶ در افغانستان باقی بمانند.

لازم به ذکر است که پیش از این، جدول زمان بندی ناتو، سال ۲۰۱۶ را سال خروج بخش اعظم نیروهایش از افغانستان اعلام کرده بود.

اما کری تصریح کرد که در هر صورت هزاران سرباز آمریکایی تا آینده ای نامعلوم و با درنظر داشت شرایط، در افغانستان باقی خواهند ماند.

آمریکا قرار است امروز بحث های بیشتری را پیرامون وضعیت ماموریت حمایت قاطع با دیگر اعضای ناتو انجام دهد.

هم چنین قرار است امروز «صلاح الدین ربانی» وزیر افغانستان نیز در این نشست شرکت کند.

کری در این نشست خبری تاکید کرد که زمان زیادی با اعلام پایان ماموریت قاطع باقی مانده و این ماموریت هنوز در افغانستان ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که افغانستان اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۰ از ناتو حمایت خواهد کرد.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 203 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:51

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی:

سینما در عرصه دیپلماسی عمومی، بهترین سفیر است

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: نفسِ حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره و بازار فیلم کن، نمودی از اعتبار و موفقیتی است

که با اتکاء به آن و البته با پشتوانه قدرت فیلمسازان توانمند ایرانی در سه دهه گذشته، همواره سینما را در عرصه دیپلماسی عمومی، به عنوان بهترین سفیر کشورمان در مجامع جهانی مطرح کرده است.

علیرضا تابش که این روزها همزمان با برگزاری شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن در این شهر فرانسه به سر می‌برد، در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی ایسنا درباره حال و هوای جشنواره کن و فضایی که درباره سینمای ایران در این دوره از جشنواره وجود دارد، بیان کرد: به گمانم، همه چیز حاکی از این است که برخلاف برخی بی‌مهری‌ها در داخل و برخی مانع تراشی‌ها در خارج کشور، سینمای ایران همچنان توانسته است جایگاه جهانی خود را در بزرگترین رویدادهای بین‌المللی حفظ کند و به همت فیلمسازان در نسل‌های متوالی، حضوری چشمگیر را در عرصه‌های فرهنگی و تجاری رقم بزند؛ به همین دلیل، گذشته از جشنواره، رونقی کم نظیر در غرفه سینمای ایران در بازار فیلم کن نیز مشهود است و خریداران و مسؤولان رویدادهای خارجی به شکلی مستمر با پخش‌کنندگان سینمای ایران مذاکراتی پیگیر دارند.

او در توضیح دیدگاه خود درباره زمینه‌ای که شرایط توجه به سینمای ایران در جشنواره کن و همچنین حضور یک داور ایرانی در این جشنواره و نمایش دو فیلم از ایران در بخش‌های اصلی به وجود می‌آورد،‌ گفت: سینمای ایران بیش از هر چیز مرهون حضور کارگردانانی خوش‌فکر در نسل‌های مختلف است که همین موضوع مسببی بوده تا روند موفقیت در هیچ زمانی منقطع نشود. در کنار این کارگردانان، بنیاد سینمایی فارابی هم از بدو تاسیس، در حد مقدورات، بسترهای لازم را جهت حمایت از تولید و توزیع فیلم‌های ایرانی فراهم کرده است. همان‌طور که چتر سینمای ایران مکانی است برای معرفی کلیت سینمای ایران؛ البته جای خوشحالی است که در جمع داوران، خانم کتایون شهابی به عنوان یکی از پخش‌کنندگان مطرح فیلم‌های ایرانی در مجامع بین‌المللی حضور دارد. فکر می‌کنم این تصمیم بار دیگر بر اهمیت موضوع پخش بین‌المللی در رونق جهانی سینمای ما صحه می‌گذارد.

تابش درباره نمایش «وارونگی» در جشنواره کن که با دریافت وام از بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است، هم اظهار کرد: فیلم سینمایی «وارونگی» در جریان تولید از حمایت‌های بنیاد (دریافت وام) برخوردار بود و به محض تکمیل، پخش بین‌الملل آن توسط رسانه بین‌المللی شهرزاد، به مدیریت خانم شهابی مورد استقبال قرار گرفت و بنا به سیاست‌هایی که سازمان سینمایی و بنیاد در راستای حمایت از بخش خصوصی پیگیری می‌کنند، حقوق پخش بین‌الملل فیلم بلافاصله به آن شرکت واگذار شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره وضعیتی که محصولات سینمای ایران در بازار کن دارند، نیز گفت: همکارانم در معاونت بین‌الملل بنیاد بارها اشاره کرده‌اند که حضور در بازار، آغاز سلسله مذاکرات و مباحثاتی است که در نهایت به عرضه تجاری و یا فرهنگی فیلم‌های ایرانی منجر می‌شود. در کن، فرآیند معرفی آغاز شده است، اما اخباری درباره نتیجه قطعی برخی از مذاکرات قبلی در بازار فیلم برلین در راه است که به زودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

او در نگاهی کلی تصویری را که امسال از سینمای ایران در جشنواره کن دیده می‌شود، اینچنین مطرح کرد:‌ سینمای ایران از اواخر دهه هشتاد میلادی، همیشه در بالاترین سطح در رویدادهای جهانی حضور داشته و اگر در دوره‌ای با بی‌مهری مسؤولان برخی از جشنواره‌ها روبه‌رو شده، باز هم با استفاده از فرصت‌های موجود در عرصه‌هایی مهم خوش درخشیده است. نفس این حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره و بازار فیلم کن، نمودی از اعتبار و موفقیتی است که با اتکاء به آن و البته با پشتوانه قدرت فیلمسازان توانمند ایرانی در سه دهه گذشته، همواره سینما را در عرصه دیپلماسی عمومی، به عنوان بهترین سفیر کشورمان در مجامع جهانی مطرح کرده است.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 189 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:51

ورزش > کشتی و رزمی - همشهری آنلاین:
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پیروزی قاطع ۸ بر صفر مقابل روسیه قهرمان جهان شد.

تيم ملي كشتي فرنگي ايران كه توانسته بود مقابل اوكراين، جمهوري آذربايجان و تركيه با قاطعيت پيروز شود، جمعه 31 خرداد در فينال اين مسابقات كه در شيراز برگزار مي‌شد با نتيجه تحسين برانگيز 8 بر صفر مقابل تيم مدعي روسيه به پيروزي رسيد.

محمد بنا سرمربي تيم ملي تركيب سامان عبدولی، امید نوروزی، افشین بیابانگرد، سعید عبدولی، رامین طاهری، حبیب الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان زاده را رو در روي روس‌ها قرار داد كه همه آنها در مسابقات با حريف خود برنده از تشك خارج شدند.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 188 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:51

توجه دستپخت به اخلاق و محیط زیست | صحبت با مدارس آشپزی دنیا

سینما و تلویزیون > رادیو و تلویزیون - همشهری آنلاین:
عوامل برنامه «دستپخت» در نشست این مسابقه آشپزی از ویژگی های آن که به اخلاق و محیط زیست توجه دارد، سخن گفتند.

به گزارش مهر، نشست برنامه تلویزیونی «دستپخت» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود با حضور شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده، وحید حسینی کارگردان، فرانسوا حسین داور بین‌المللی، سامان گلریز، کامران سروش، الهه سلامی و معین معینی دیگر داوران این مسابقه آشپزی، مجید بهره مند مجری، امیرحسین طالبی مدیر تولید و مجری طرح برنامه و همچنین سایر عوامل آن در لوکیشن برنامه برگزار شد.

حسینی در ابتدای این نشست درباره شکل گیری مسابقه «دستپخت» عنوان کرد: «دستپخت» امروز و بعد از یک سال به عنوان یک دانشگاه آشپزی محسوب می‌شود و مردم این مسابقه را مثل یک سریال دنبال می‌کنند. اکنون ۹ شرکت کننده در مدت ۱۰ روز در مسابقه رقابت می‌کنند و ویژگی این برنامه این است که شرکت کننده‌ها به تناوب حذف می‌شوند و روز دهم تنها یک نفر باقی می‌ماند.

توجه به غذاهای سنتی ایران و ملل مختلف

وی با اشاره به غذاهایی که در این برنامه در دستور پخت قرار می‌گیرند، ادامه داد: ما در این مسابقه به غذاهای محلی گوشه و کنار ایران و همچنین غذاهای سنتی ملل مختلف توجه می‌کنیم. البته منظور از غذاهای ملل غذاهای فرنگی مثل پاستا یا استیک نیست بلکه غذاهای مطرح و سنتی کشورهایی مکزیک، عرب، ایتالبا، فرانسه و... را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کارگردان برنامه «دستپخت» درواکنش به سوالی درباره حضور خود در این برنامه که باعث استرس شرکت کننده ها می شود، یادآور شد: در این مسابقه هم داوران ما جدی هستند و هم خود ما صریح هستیم. با این حال گاهی به من گفته می شود که به شرکت کننده‌ها استرس وارد می‌کنم. اتفاقا باید گفت از آنجایی که حدود ۹۹ درصد این شرکت کننده‌ها جلوی دوربین نرفته‌اند من ابتدا با آنها ارتباط دوستانه‌ای برقرار می‌کنم تا جلوی دوربین راحت باشند.

امیرحسین طالبی مدیر تولید و مجری طرح برنامه نیز در این نشست عنوان کرد: ما این برنامه را با 6 دوربین ضبط می‌کنیم و در هر روز 8 ساعت راش داریم که حدود 50 دقیقه از آن را پخش می‌کنیم.

سامان گلریز از ایده پردازان اصلی

شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده برنامه نیز درباره حامی برنامه تصریح کرد: این نوع برنامه‌ها بسیار پر هزینه هستند و ما به دنبال این بودیم که برنامه را آنقدر حرفه‌ای طراحی و تولید کنیم که یک شرکت قوی هزینه‌های آن را تامین کند. شرکت‌های حامی این برنامه نیز در ایران مشغول به فعالیت هستند و کارمندانی را در استخدام خود دارند و اینگونه نیست که ما برای برنامه ای فرمول‌ها، دکور و شکل و شمایل ایرانی ساخته می‌شود از برندهای خارجی کمک بگیریم.

وی با اشاره به ایده اولیه «دستپخت» توضیح داد: استارت اولیه «دستپخت» دی ماه سال ۹۳ زده شد و سامان گلریز از ایده پردازان اصلی برنامه بود. هدف اولیه ما هم برای تولید این برنامه این بود که نگرش مردم را نسبت به آشپزی تغییر دهیم.

امیرمعزی به تیم برنامه اشاره کرد و گفت: آن زمان یک نیم نحقیق هفت نفره تشکیل شد که اطلاعات غذای ملل و غذاهای ایرانی را در گوشه و کنار کشور جمع آوری کرد. ما به دستورات اولیه غذاها می‌پرداختیم و غذاهایی انتخاب شدند که رو به فراموشی بودند. بعد از آن حدود چهار ماه ساخت دکور برنامه طول کشید و ما آغاز به کار کردیم.

غذای ایرانی به سادگی در پاریس پیدا نمی‌شود

فرانسوا حسین داور بین‌المللی «دستپخت» نیز در این نشست اظهار کرد: برای من جالب بود که غذاهای ایرانی با سبزی های تازه پخته می‌شود و به هر شهری که می‌رفتم، می دیدم که غذاهای مخصوص به خود را دارد.

وی ادامه داد: زمانی که غذاهای ایرانی را تست کردم، تصمیم گرفتم طراحی و ایده های جدیدی به آشپزهای ایرانی بدهم. غذای ایرانی در پاریس به سادگی پیدا نمی شود به این دلیل که اروپایی ها غذاهای ایرانی را چندان نمی‌شناسند.

توجه به مسایل محیط زیستی و اخلاق

کارگردان «دستپخت» در بخش دیگر سخنان خود درباره عنوان بین‌المللی این مسابقه آشپزی بیان کرد: هدف از عبارت بین‌المللی این است که ما می‌خواهیم بین‌المللی شویم. ما با مدارس و موسسه‌های بین المللی آشپزی در مراوده هستیم تا شرکت کننده‌ها و داوران ما در در برنامه‌های آنها و شرکت کننده ها و داوران آنها در مسابقه ما حضور داشته باشند. برای این کار ابتدا لازم بود که این مدارس ما را بپذیرند و حالا بعد از ۱۰۰ قسمت از مسابقه این اتفاق رخ داده است.

سامان گلریز در پایان این نشست عنوان کرد: برنامه های مسابقه بین‌المللی معمولا به اسراف توجهی ندارند و اگر غذا کمی شور و شیرین باشد آن را دور می‌ریزند. هیچ برنامه‌ای مثل «دستپخت» به مسایل زیست محیطی واکنش نشان نداده است اما برنامه ما در وهله اول به اخلاق و در وهله دوم به محیط زیست توجه دارد.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 168 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:47

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمایی آخرین آمار و اطلاعات فروش فیلم‌های در حال اکران را اعلام کردند که در این میان با ادامه‌ی استقبال تماشاگران از فیلم‌ها، دو فیلم دیگر در آستانه‌ی ورود به باشگاه میلیاردی‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش ايسنا؛ مدیر پخش فیلمیران از فروش 960 میلیونی «رسوایی2» بعد از 15 روز خبر داد.

به گفته‌ی امیر قطبی، آخرین ساخته‌ی مسعود ده‌نمکی تا شب گذشته (پنجشنبه 30 اردیبهشت) در 27 سالن تهران 760 میلیون فروش داشته و در شهرستان‌ها نیز بعد از یک هفته نمایش در 25 سالن، 200 میلیون تومان فروخته است که با پیش‌بینی فروش امشب (جمعه 30 اردیبهشت)، از مرز یک میلیارد تومان خواهد گذشت.

اتفاقات «رسوایی2» چند سال بعد از قصه‌ی «رسوایی» در یک شهر فرضی با داستانی تخیلی رخ می‌دهد.

اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف، رامین راستاد و اسماعیل خلج از جمله بازیگران این فیلمند.

به گفته‌ی قطبی «یک دزدی عاشقانه» به کارگردانی امیرشهاب رضویان نیز که از 15 اردیبهشت به سینماها آمده، تاکنون در 25 سینمای تهران 385 میلیون و در 10 سینمای شهرهای دیگر (بعد از پنج روز نمایش) 25 میلیون فروخته است و در مجموع فروشی بالغ بر 410 میلیون تومان دارد.

در خلاصه‌ی داستان این فیلم کمدی که مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لوون هفتوان، لادن مستوفی و امیرحسین رستمی از بازیگران اصلی آن‌ هستند آمده: «دو دزد پیر کهنه‌کار، پس از سال‌ها از زندان آزاد می‌شوند. به امید دریافت سهمشان از آخرین دزدی به سراغ زنی که همدستشان بوده می‌روند، اما زن پول‌ها را برای بازی در یک فیلم هزینه کرده و پیرمردها علی‌رغم میلشان دوباره مجبور به دزدی می‌شوند، در حالی که شرایط در سال‌هایی که ایشان در زندان بوده‌اند، تغییر کرده و ابزارهای الکترونیک مانع موفقیت ایشان می‌شود...»

«ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی نیز تاکنون هشت میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشته است.

مدیر پخش فیلمیران فروش این فیلم را در تهران پس از 64 روز نمایش پنج میلیارد و 900 میلیون و در شهرهای دیگر دو میلیارد و 400 میلیون عنوان کرد و گفت اولین ساخته‌ی این کارگردان جوان با بازی پریناز ایزدیار، نوید محمدزاده، پیمان معادی و...، در 25 سینمای تهران و 40 سینمای سایر شهرها در حال نمایش است.

«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا هم دیگر فیلمی است که توسط فیلمیران از نوروز در چرخه‌ی اکران قرار گرفته و تا شب گذشته، بالغ بر شش میلیارد و 620 میلیون تومان فروش داشته است. به گفته‌ی قطبی، این فیلم پس از 64 روز نمایش، همچنان در 15 سینمای تهران و 35 سینمای دیگر در کشور درحال اکران است.

«خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید که از هشتم اردیبهشت‌ماه در چرخه‌ی اکران قرار گرفته، تا شب گذشته، 355 میلیون تومان فروش داشته است.

به گفته‌ی سعید خانی (مدیر پخش نسیم صبا)، این فیلم که در حال حاضر در 13 سینمای تهران و 10 سینمای شهرهای دیگر در حال نمایش است، در تهران 305 میلیون فروخته و در سایر شهرها (بعد از دو هفته) به فروش 50 میلیون تومانی رسیده است.

در خلاصه‌ی داستان این فیلم آمده: «مرجان، موسی، آتوسا، استوارت، شیلا، احسان، بهزاد، شیرین و دکتر طاهری همگی مسافران قطار تهران استانبول هستند» و باران کوثری، امیر جدیدی، بهار نوحیان، حسام شجاعی، آزاده میرزایی، فریبا آهنگ، اشکان مهری و محمدرضا فروتن همراه با استوارت دنیسون، بازیگران این فیلمند.

«خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی نیز فروش خود را به یک میلیارد و 510 میلیون تومان رسانده است.

خانی که پخش آخرین ساخته‌ی سیدی را نیز بر عهده دارد گفت: این فیلم که از نوروز با سالن‌هایی اندک در برنامه‌ی اکران سینماهاست، در تهران یک میلیارد و 200 میلیون فروش داشته و در شهرهای دیگر 310 میلیون و در حال حاضر در هفت سینمای تهران و 14 سینمای شهرستان‌های دیگر در حال اکران است.

«مرگ ماهی» به کارگردانی سیدروح‌الله حجازی نیز بعد از 15 روز نمایش در تهران 310 میلیون تومان فروش داشته است.

حبیب اسماعیلی (مدیر پخش رسانه‌ی فیلمسازان) به خبرنگار ایسنا گفت: این فیلم که از 15 اردیبهشت در حال اکران است تا کنون تنها در 15 سینمای تهران به نمایش در آمده و اکران شهرستان‌های آن هوز آغاز نشده است.

نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، پانته‌آ بهرام، ریما رامین‌فر و بابک کریمی، از جمله بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.

«کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، دیگر فیلمی است که پخش آن برعهده‌ی رسانه‌ی فیلمسازان بوده و به گفته‌ی اسماعیلی، تا کنون در تهران 640 و در شهرستان‌ها 70 میلیون تومان فروخته و با مجموع فروش 710 میلیونی در هفت سینمای شهرستان و هشت سینمای تهران در حال نمایش است.

حبیب اسماعیلی مجموع فروش «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی را نیز 15 میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این فیلم در حال حاضر در 40 سینمای شهرستانها اکران شده و در تهران نیز تنها در چند سالن حمایتی نمایش داده می‌شود.

«اژدها وارد می‌شود» که از هشتم اردیبهشت در حال اکران است، تا شب گذشته 960 میلیون تومان فروخته و در مرز میلیاردی شدن قرار دارد.

به گفته‌ی مهدی صباغ‌زاده (مدیر پخش نیمروز فیلم)، این فیلم در 20 سالن تهران و 9 سالن دیگر در چند شهرستان در حال نمایش است.

«50 کیلو آلبالو» نیز فروش خود را به 12 میلیارد و 560 میلیون تومان رساند.

به گفته‌ی مختاری (مدیر پخش هدایت فیلم)، این فیلم کمدی هفت میلیارد و 180 میلیون در تهران و پنج میلیارد و 380 میلیون تومان در سایر شهرها فروش داشته و در حال حاضر 25 سینمای تهران و 84 سینمای شهرستان‌های دیگر این فیلم را نمایش می‌دهند.

مختاری با بیان اینکه «50 کیلو آلبالو» از چهارشنبه وارد هفته‌ی دهم نمایش خود شده است، ادامه‌ی اکران آن در هفته‌ی آینده در تهران را منوط به نظر شورای صنفی نمایش دانست.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 163 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:47

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
برای حفظ استخوان‌‌های‌تان هیچ ‌وقت دیر نیست فقط با انجام تغییرات کوچک در شیوه زندگی‌تان می‌‌توانید استخوان‌‌هایتان را حفظ کنید.

با توجه به مطالعات سال 2014 بیش از 10 درصد بزرگسالان بالای 50 سال، پوکی استخوان را تجربه می‌کنند با این حال نمی‌توان گفت این بیماری، بخش غیر قابل اجتناب از دوران پیری است.

در طول دهه سوم زندگی، توده استخوانی کاهش می‌یابد و با شروع دوران یائسگی، با کاهش شتاب سطح استروژن، تراکم استخوان‌ها کمتر شده و فرد در معرض پوکی استخوان قرار می‌گیرد.

مردان مسن، البته می‌توانند این بیماری را تجربه کنند و آنهم بعد از سنین 65 تا 70 سالگی. گذشته از سن، عوامل خطری از قبیل داشتن سابقه خانوادگی این بیماری، لاغری بیش از حد، استعمال سیگار، نوشیدن الکل و زندگی فیزیکی غیر فعال فرد را در معرض خطر پوکی استخوان قرار می‌دهد.

  • لبنیات و کلسیم در پیشگیری از پوکی استخوان معجزه نمی‌کند

طبق مطالعات جدید استفاده از لبنیات، نمی‌‌تواند در روند پوكی‌ استخوان تاثیر بگذارد و برخلاف تصور، مصرف لبنیات توسط افراد میانسال و مسن، میزان پوكی استخوان و شكستگی‌ها را كاهش نمی‌دهد.

از طرف دیگر برخی مطالعات جدید نشان داده است كه مكمل‌‌های كلسیم هم نمی‌تواند با استفاده در دوران سالخوردگی روی روند حفظ استخوان‌ها تاثیر بگذارد. پیشتر، به همه دختران و زنان بین 20 تا 50سال توصیه می‌‌شد، روزانه هزار میلی ‌گرم كلسیم بخورند و به زنان بالای 50سال هم توصیه می‌‌شد، روزانه هزار و 200 میلی‌گرم كلسیم مصرف كنند اما طبق تحقیقات جدید، بهتر است این میزان را به 500 تا 800 میلی ‌گرم كاهش دهید و سعی كنید این میزان كلسیم را از مواد غذایی به‌خصوص لبنیات دریافت كنید.

بیشتر از این میزان كلسیم، می‌‌تواند باعث بروز اختلالات جذب در دستگاه‌ گوارش، یبوست شود. مصرف بیشتر از 800 میلی‌گرم كلسیم در روز هیچ تاثیری روی حفظ استخوان‌‌ها نخواهد داشت و در عوض باعث افزایش احتمال بروز مشكلات قلبی عروقی خواهد شد.

سه راهکار طبیعی برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری استخوانی پیشنهاد شده است که البته علاوه بر دریافت کافی کلسیم و ویتامین دی، باید به آنها توجه ویژه شود.

  • شرکت در ورزش‌های تحمل وزن: تمرینات تحمل وزن و تمرینات تقویت عضلات، منجر به تقویت استخوان‌ها و به تاخیر انداختن پوکی استخوان وابسته به سن می‌شود. برخی از ورزش‌های تحمل وزن عبارتند از پیاده روی، آهسته دویدن، پرش با طناب، اسکی، بالا رفتن از پله.

تمرینات تقویت عضلات، در این میان نیاز به بکارگیری وزنه، باند آلاستیک و ... دارد. البته اگر شما به یوگا علاقه دارید، این را بدانید که روزانه انجام 12 دقیقه یوگا باعث افزایش تراکم استخوان‌های ستون فقرات، استخوان ران و احتمالا استخوان باسن می‌شود.

اگر شما در حال حاضر ابتلا به پوکی استخوان را تجربه می‌کنید و یا مبتلا به هر بیماری مزمن دیگری هستید، برای انجام ورزش‌هایی مانند تردمیل یا پرش با طناب با پزشک خود مشورت کنید. همچنین شما باید در بلند کردن اجسام سنگین، و فعالیت‌های ورزشی که نیاز به خم شدن یا پیچش دارند، احتیاط کنید و نظر پزشک تان را جویا شوید.

مصرف آنتی اکسیدان‌ها نیز فرایند التهاب و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می‌دهند. ضمنا مصرف میوه‌ها و سبزیجات با افزایش تراکم استخوان مرتبط است.

یک مطالعه سوئدی حاکی از آن است: زنانی که از غذاهای گیاهی دوری می‌کنند، 88 درصد بیشتر در معرض خطر شکستگی‌های لگن در مقایسه با دیگرانی قرار دارند که روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات می‌خورند.

مصرف غذاهای تخمیر شده از قبیل کفیر، کلم ترش، کیمچی، نیز تاثیر مثبتی روی استخوان‌ها دارد. این محصولات غذایی حاوی پروبیوتیک‌ها هستند که باعث تقویت و رشد باکتری‌های خوب روده شده و در نهایت افزایش تراکم مواد معدنی استخوان را به همراه دارند.

  • دریافت خواب کافی: یک مطالعه که نتایج آن در سال 2015 و در مجله انجمن طب سالمندان آمریکا منتشر شد، نشان داد مردان و زنان بالای 50 سال که کمتر از 6 ساعت عادت به خواب شبانه روز دارند، بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار می‌گیرند. اغلب بزرگسالان نیاز به خواب بین 7 تا 8 ساعت در روز دارند.   *وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 185 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:47

با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری

مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت سردار ناظری امروز برگزار می‌شود

دفاع > سپاه و بسیج - همشهری آنلاین:
مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت سردار ناظری ،فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه عصر امروز (جمعه )در امامزاده علی اکبر چیذر برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، درپی شهادت سردار رشید اسلام دریادار پاسدار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه در منطقه نازعات، مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت این سردار دلاور سپاه اسلام با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و آحاد مردم شهید پرور ازساعت 17 تا 19 عصر امروز، جمعه مورخ 95/2/31 در محل امامزاده علی اکبر چیذر برگزار می‌شود.

گفتنی است، سردار ناظری از فرماندهان زُبده نیروی دریایی سپاه بود که پس از دوران دفاع مقدس با همراه داشتن "عارضه شیمیایی" در تربیت و آموزش یگان‌های تخصصی و حرفه‌ای ندسا و فرماندهی یگان‌های تکاوری و هوابرد این نیرو خدمات ارزنده‌ای داشت.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 201 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:43

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب گفت: در آن زمان دانشجویان قیام کردند و دانشگاه‌ها تعطیل شد؛ اسمش را انقلاب فرهنگی گذاشتند و این کار اشتباهی بود و من با آن مخالف بودم.

به گزارش ایلنا؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی  گفت: امروز روز شیرینی برای ما بود و شاهد دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بودیم؛ دستاوردها نشان می‌دهد که این دانشگاه وارد مرحله جدیدی شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در طول سی و سه سال دستاوردهای زیادی داشته است، گفت: 54 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور مربوط به این دانشگاه است.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای موفق داشته باشیم و شأن اسلام و اهل بیت را مراقبت کنیم؛ باید وضعیت‌مان خیلی بهتر از اینها باشد، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد؛ 60 درصد مردم بیسواد بودند و دانشمندانی که بتوانند کشور را اداره کنند به اندازه کافی وجود نداشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن زمان دانشجویان قیام کردند و دانشگاه‌ها تعطیل شد و اسمش را انقلاب فرهنگی گذاشتند و این کار اشتباهی بود و من با آن مخالف بودم.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان همه دنیا با ما می‌جنگیدند و دانشگاه‌های ما به اتاق‌های جنگ تبدیل شده بود و اسلحه‌ها را از کلانتری و پادگان‌ها به دانشگاه می‌بردند، افزود: در آن زمان با آقای جاسبی صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با کمک مردم دانشگاهی تاسیس کنیم، چرا که معتقد بودیم که دولت به زودی پول پیدا نمی‌کند که دانشگاه‌ها را توسعه دهد.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که در آن زمان دولتی کردن دانشگاه‌ها تقریبا ارتداد محسوب می‌شد، افزود: در آن زمان همه دانشگاه‌های غیردولتی و مدارس غیردولتی را دولتی کرده بودند و ما می‌خواستیم؛ دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کنیم و این کار را انجام دادیم. همچنان بعد از گذشت 33 سال هنوز جبهه‌گیری‌هایی در مورد این دانشگاه وجود دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: زمانی که موضوع تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را با امام در میان گذاشتیم؛ ایشان تایید کردند که کار خوبی است، اما گفتند که خودتان باید پول پیدا کنید اما من هدیه کوچکی می‌دهم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد نزدیک به یک سال است که شروع به کار کرده و طی این مدت دستاوردهایی از سوی دانشجویان و اساتید به ثبت رسیده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز 20 ساله یک بند مربوط به توسعه‌های دانش‌بنیان است، افزود: ما براساس این سند بالادستی شرکت‌های دانش‌بنیان را پایه‌گذاری کردیم و در حال حاضر مراکز رشدی که در دولت من تاسیس شد؛ پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی با اشاره به درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه‌های دانشجویان گفت: در حال حاضر به دنبال کاهش وابستگی به شهریه‌ها هستیم و بنا داریم از طریق استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیازهای خود را رفع کنیم.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 175 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:43

جهان > غرب آسیا - همشهری آنلاین:
اسناد ارتباط گروه‌های مسلح ضد سوری که به عنوان معارض با تروریست‌های تکفیری بویژه داعش همکاری می‌کنند، در اختیار شبکه روسی راشا تودی قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا به نقل از اسپوتنیک، ارن اردم نماینده پارلمان ترکیه که اسناد شواهد حاکی از جنایات تروریست ها از جمله در خاک این کشور را ارائه داده، اعلام کرد که آنکارا نسبت به فعالیت تروریست های داعشی بی اعتنایی نشان می دهد.

بنا به این گزارش، شبکه تلویزیونی روسی راشا تودی شواهد حاکی از روابط نزدیک داعش و اپوزیسیون سوریه را در این اسناد مشاهده کرده است و داعشی ها مهمان نوازی غیر عادی نسبت به اعضای اپوزیسیون نشان می دهند.

راشا تودی به متن یک گفت وگو اشاره کرده که بنا به این گزارش، احتمالا از سوی پلیس ترکیه شنود شده و اکنون نسخه ای از آن در اختیار این رسانه است.

در این مکالمه سخنان دو فرد به نام سلیمان خنو و الهامی بالی متهم به ارتباط با داعش و اتهام های دیگر از جمله انجام عملیات تروریستی در ترکیه شنیده می شود که در باره میزبانی این گروه تکفیری از مردان مسلح تحت نام معارضان صحبت می کنند.

اسپوتنیک نوشته است: الهامی بالی فرد مظنون به داشتن روابط با داعش و سازمان دهنده احتمالی چند اقدام تروریستی از جمله انفجار دهم اکتبر سال 2015 در استانبول است که برای دستگیری وی یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده اند.

بنا به این گزارش، مقام های ترکیه پس از این انفجار ادعا کرده بودند که رد پای این متهم را گم کرده اند، اما اسناد منتشره ثابت می کند وی هنوز تحت نظارت و تعقیب بوده و به نظر می رسد همچنان فعالیت می کرده است.

بنا به این گزارش، یکی از ماموریت های بالی برنامه ریزی برای سازماندهی و انجام خدمات پزشکی برای شبه نظامیان احتمالی داعش در ترکیه و سپس انتقال آنها از طریق مرز به سوریه است که بر اساس اطلاعات اسناد کنونی، دامنه جغرافیای فعالیت وی چشمگیری است و روی نقشه شهرها و روستاهای تحت پوشش، علامت گذاری شده است.

اسپوتنیک افزوده است، این اطلاعات بگونه ای بیانگر این است وی با وجود اینکه تحت تعقیب دائمی پلیس مخفی ترکیه است در سراسر این کشور فعالیت می کند و بر اساس یافته های جدید، تعیین اینکه چه کسانی عضو اپوزیسیون سوریه هستند، هر چه بیشتر دشوار می شود.

مایکل اسپرینگمان دیپلمات غربی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی در این باره گفته است: مهمترین نکته این نیست که شبه نظامیان خود را چه بنامند، بلکه کارهای آنها است.
وی گفت: آنان روی پیشانی خود ننوشته اند که اپوزیسیون معتدل یا متعصب یا عضو جبهه النصره یا القاعده هستم یا برای نمونه خواستار حل و فصل صلح آمیز درگیری، انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستیم ... و برای این چه کاری می کنند. حرف آنها مهم نیست، اقدامی که انجام می دهند، اهمیت دارد.

بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی و همچنین همراهی گسترده رژیم صهیونیستی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.

پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی تروریست ها و شکست سناریوی ساقط کردن حکومت سوریه، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شد.

گروه های تروریستی داعش و جهبه النصره شامل قرار داد آتش بس نیستند و سرکوب آنها توسط نیروی هوای فضای روسیه و ارتش سوریه ادامه دارد.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 191 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:42

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
آژانس پلیس ژاپن روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۲۳ هزار مامور پلیس امنیت اجلاس سران «جی هفت» را بر عهده خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، این اجلاس با حضور سران کشورهای ژاپن، آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا، ‌ایتالیا و فرانسه روزهای 26 و 27 می (6 و 7 خرداد) در منطقه «میه» در مرکز ژاپن برگزار می شود.

همزمان این آژانس با انتشار بیانیه ای آورده است که فقط نزدیک به چهار هزار و 600 پلیس نیز مامور حفاظت از امنیت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هستند که قرار است سفر تاریخی به هیروشیما داشته باشد.

اجلاس سران گروه 7 طبق اعلام دولت ژاپن در جزیره «کاشی کوجیما» در جنوب منطقه «میه» برگزار خواهد شد و هزاران مامور پلیس در فرودگاه «چوبو» این کشور مستقر خواهند شد که محل ورود بسیاری از مسئولان و رهبران کشورها برای شرکت در اجلاس است.

دولت ژاپن گشت های ساحلی خود را در این منطقه جزیره ای برای حراست از امنیت اجلاس و جلوگیری از هر اقدام تروریستی بیش از پیش فعال کرده است.

از سوی دیگر دهها تیم ویژه پلیس و گروه هایی که بازرسی های هوایی با پهپاد را بر عهده دارند به اقصی نقاط کشور از جمله هیروشیما اعزام شده اند.

«ژاپن تودی» نشریه چینی امروز نوشت که پلیس با توجه به حملات اخیر تروریستی در پاریس و بروکسل تیم های امنیتی در ورزشگاه ها و سالن های نمایش مستقر خواهد کرد.

ژاپن در اجلاس های قبلی سران گروه هفت در سال های 2000 و 2008 میلادی بیش از 20 هزار پلیس را مامور حفاظت از امنیت نشست کرده بود.

انتظار می رود، به جز سران کشورهای گروه هفت، مقام های ارشد اتحادیه اروپا هم در این اجلاس شرکت کنند.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 211 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:42

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
در حالی که ساخت‌وساز بلندترین ساختمان چوبی جهان در ونکوور در دانشگاه بریتیش کلمبیا ادامه دارد، گروه معماری "Acton Ostry " خوابگاه دانشجویی با نام "Brock Commons " متشکل از ۴۰۴ منزل دانشجویی در ۱۸طبقه ساخته شده از چوب، فولاد و سیمان را طراحی کرده است.

به گزارش ایسنا، ساخت این پروژه از ماه نوامبر گذشته با ظاهری ساده و هسته بتنی آغاز شده و تا ماه مه به اتمام می‌رسد. این مکان مسکونی 53 متر بلندی دارد.

برآورد می‌شود ساخت این پروژه حدود 51.5 میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد.

این ساختمان دارای کف CLT وستون‌های گلولم، اتصالات فلزی و هسته بتنی است.

طراحان این ساختمان بلند چوبی اعلام کردند: دو طبقه این ساختمان تحت بررسی و استانداردهای LEED Gold قرار گرفته است.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 148 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:42

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
به دنبال انتشار گزارش دولت از بررسی ماجرای توقیف دارایی دو میلیارد دلاری ایران از سوی دولت آمریکا و تاکید بر چرایی عدم فروش اوراق قرضه در دوره ای خاص، رئیس کل سابق بانک مرکزی در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

ايسنا نوشت: در هفته اخیر دولت با انشتار بیانیه‌ای، بخشی از ماجرای توقیف دو میلیارد دلار از دارایی بانک مرکزی را شفاف کرد. این گزارش توسط کارگروه ویژه هیأت دولت که به دستور رئیس جمهوری و تصویب هیأت دولت و به منظور بررسی ابعاد مختلف دستبرد دولت آمریکا به دارایی‌های ایران تشکیل شده بود، در قالب بیانیه‌ای منتشر شد.

این گزارش حاوی اطلاعاتی همچون روند اقدامات سیاسی و قضایی در آمریکا در تعرض به اموال ایران، فرآیند سرمایه‌گذاری خارجی ایران ازطریق خرید اوراق قرضه و همچنین چالش ها و ابهامات ماجرا بود. این در حالی است که تاکید شده بود پس از آنکه از سال 1386 به بعد، مشخص شد اوراق خریداری شده در مخاطره قرار دارد، بانک مرکزی علیرغم هشدارهای متعدد تنها بخش اندکی از آنها را به فروش رسانده است.

در عین حال این سوال نیز مطرح بود که چرا با وجود هشدارهای داده شده، در فاصله سال‌های درفاصله زمانی خطیر پاییز 1386 تا خرداد 1387 اقدام موثری برای خارج کردن اموال ملت ایران از دسترس نظام مالی و قضایی آمریکا که غیرقابل اعتماد بودن آن به اثبات رسیده بود، به عمل نیامده است؟

اما زمان مورد اشاره دولت یعنی از پاییز 1386 به بعد دوران مربوط به دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در دولت دهم و ریاست یکساله طهماسب مظاهری و به دنبال وی محمود بهمنی در بانک مرکزی است.

در این رابطه بهمنی، که سالهای آخر دولت دهم و قبل از آمدن سیف - رئیس کل فعلی بانک مرکزی - در بانک مرکزی حضور داشت عنوان می کند که هر چند دوره مورد اشاره دولت در گزارش منتشره مربوط به دوره وی نیست، اما باید توجه داشت که در همان زمان نیز اقدامات زیادی برای برگرداندن این دارایی انجام شده است و وکلای بین المللی فعالیت گسترده ای انجام داده اند.

وی یادآور شد که توقیف دارایی ها موضوعی نبود که نسبت به آن بی توجهی شده باشد. این در حالی است که نه تنها بانک مرکزی بلکه تمام ارگانهای خاص نیز آن را پیگیری می کردند.

بهمنی با اشاره به این که گزارش دولت از این حکایت دارد که ماجرای معامله اوراق نه تنها مربوط به دولت قبل و حتی به سال های قبل تر نیز بر می گردد، گفت: با این حال معتقدم که در حال حاضر اینکه در چه زمانی اتفاق افتاده از اهمیت چندانی برخوردار نیست و اکنون پای منافع ملی درمیان بوده و باید برای حفط آن تلاش کرد.

رئیس کل سابق بانک مرکزی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این دارایی که با آن اوراق خریداری شده بود به صورت یورو و طلا منتقل شد، افزود: در مورد بخش توقیف شده نیز دولت آمریکا نباید اینگونه اقدام می کرد و بلوکه کردن این اموال غیر قانونی بوده و قابل پذیرش نیست. ولی به هر صورت فعلا این اتفاق افتاده و باید با رویکرد حفط منافع ملی اقدام کرد.

وی با اشاره به اقداماتی که اکنون دولت در حال انجام برای رسیدگی به پرونده توقیف دارایی بوده و پیگیر آن است، ادامه داد: در گذشته نیز آنچه در توان بود برای نقل و انتقال این دارایی ها انجام دادیم اما موضوع مورد توجه این است که دارایی تبدیل به اوراق قرضه شده بود و اوراق قرضه هم زمان سررسید داشت.

بهمنی این را هم گفت که اگر عنوان می شود چرا اوراق در دوره ای خاص به فروش نرفته، ممکن است که زمان سررسید اوراق فرا نرسیده بود و موانعی وجود داشته که امکان فروش آن را تحت تاثیر قرار داده است.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 211 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:37

ایران > قوای سه‌گانه - همشهری آنلاین:
وزیر اطلاعات در آستانه میلاد امام زمان (عج) و روز سربازان گمنام، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گزارشی از اقدامات آن وزارتخانه ارائه کرد.

به گزارش ایرنا،‌حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی پیش از خطبه نماز جمعه  31 ارديبهشت تهران که به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) سخن می‌گفت، امنیت را حاصل وحدت فرماندهی، تدابیر حکیمانه و فرماندهی با صلابت فرمانده کل قوا دانست و گفت: تلاش وزارت اطلاعات پیشگیری از دو قطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام ملی است.

علوي افزود: امنیت کشور دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی بوده است.

وی با تبریک فرا رسیدن زاد روز قطب عالم امکان، مهدی موعود، امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفدا ادامه داد: به همین مناسبت روز سرباز گمنام آن حضرت را به محضر حضرتش، نایب به حقش رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مردم شهید پرور کشورمان، سربازان جان برکف امام عصر(عج) و به شما عزیزان، نمازگزاران محترم تهران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وزیر اطلاعات با بیان این که از دستاوردهای مهدویت، امنیتی است که بر جای جای کره زمین ایجاد می‌شود، اضافه کرد: در حکومت جهانی امام زمان(عج)، اضطراب‌ها، وحشت‌ها و دلهره‌ها از ناامنی‌ها از جامعه رخت بر می‌بندد و امنیت آرامش و آسایش بر جامعه بشری حکمفرما و بستر برای عبودیت حق تعالی فراهم می‌شود.

علوی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان بستر ساز حکومت جهانی امام زمان(عج) با همین دستاورد با عنایت حق تعالی و توجهات امام زمان(عج) بهره‌مند بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم، شاهد حوادث ناامنی و ضد امنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم، صدای انفجار بمب و بوی باروت را از کشورهای منطقه و کشورهای دور همچون فرانسه و بلژیک شاهدبودیم. جمهوری اسلامی علیرغم توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم و گروه‌های تروریستی برای چالش امنیتی، ایران سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت و مردم شاهد بودند در جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضد امنیتی به وقوع نپیوست.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات‌، سپاه پاسداران، بسیج قهرمان، قوه قضاییه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شورای عالی امنیت ملی، شورای امنیت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سایر نهادهای موثر در امنیت در سالی که گذشت دست در دست هم نهاده، با صمیمیت و اخلاص در جهت برقراری امنیت برای شما مردم عزیز از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند.

وزیر اطلاعات گفت: این وحدت و همدلی نیروهای موثر در امنیت به برکت وحدت فرماندهی و تدابیرحکیمانه و فرماندهی با صلابت فرماندهی معظم کل قوا رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای حاصل شده است.

علوی افزود: در این حرکت جمعی نهادها و نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات به عنوان سنگر سربازان گمنام امام زمان (عج) نقش ویژه و برجسته‌ای داشته است و راز و رمز این توفیق، ایمان سربازان گمنام امام زمان، دینداری، وارستگی و ولایت مداری این عزیزان و عشق آنها به برقراری امنیت برای مردم شهید پرور کشور بوده است.

  • کار اطلاعاتی دانش بنیان

وی در ادامه به موفقیت‌های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل موفقیت وزارت در انجام این ماموریت، زیربنای علمی کار اطلاعاتی در این وزارت بوده است. در وزارت اطلاعات هزاران نیروهای تحصیلکرده با تحصیلات بالای دانشگاهی در مقطع دکترا، فوق لیسانس و همچنین جمع قابل توجهی از فضلای حوزه علمیه با تحصیلات خارج فقه و اصول به کار اطلاعاتی با زیربنای علمی می‌پردازند و به مسایل، با تخصص و تبحر می‌پردازند که مسایل را با هزینه هرچه کمتر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند.

علوی افزود: اضافه بر نیروهای تحصیلکرده موجود در وزارت، هزاران نفر از کارکنان وزارت در حال تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری و فوق لیسانس در رشته‌های مختلف علمی هستند که نقش وزارت در آینده با تحولات علمی جهان و تحولات علمی در کشورمان بتوانند با کار اطلاعاتی دانش بنیان، ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند.

  • وزارت اطلاعات رتبه سوم محبوبیت در بین مردم/جامعه امن به جای جامعه امنیتی

وزیر اطلاعات اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در ماموریت خود پیوند تنگاتنگ با شما مردم عزیز، هوشیار و هوشمند بوده است. همانگونه که امام راحل به هنگامی که 36 میلیون جمعیت داشتیم فرمودند اطلاعات 36 میلیونی امروز باید بگوییم اطلاعات 80 میلیونی و حساسیت، هوشیاری و اطلاع به موقع مردم عزیز ما، دستگاه اطلاعاتی وزارت اطلاعات را موفق به کشف بسیاری از توطئه‌ها کرده و توطئه گران را زیر ضربه برده است.

وی ادامه داد: این پیوند تنگاتنگ وزارت اطلاعات با آحاد مردم هوشیار کشورمان باعث شده است که رابطه‌ای عاطفی و قلبی با ملت داشته باشد و از پشتوانه و سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار باشند.

علوی گفت: برابر نظرسنجی‌هایی که توسط دستگاه‌های متصدی نظرسنجی در کشور به عمل آمده است وزارت اطلاعات در بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از رتبه سوم و چهارم در بین مردم محبوبیت و مقبولیت را کسب کرده است. راز کسب این جایگاه در راهبردهای این وزارت بوده است که هدف اصلی آنها رضای خدا و آرامش مردم است.

وزیر اطلاعات افزود: توجه به راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان نقشه راه تمامی دستگاه‌های نظام ترسیم فرمودند و اولویت دادن به جامعه امن به جای جامعه امنیتی، تقدم پیشگیری بر مقابله و تقدم رویکردهای ایجابی بر اقدامات سلبی برابر حدیث امیرمومنان علی (ع) که فرمود پیشگیری از معالجه بهتر و ارزشمندتر است.

  • تلاش وزارت پیشگیری از دو قطبی شدن جامعه است

وی اهتمام به حفظ وحدت و انسجام ملی با محوریت ولایت امر مسلمین و هدایت‌های رهبری را از دیگر تلاش‌های وزارت اطلاعات برشمرد که بر مبنای آیه شریفه قرآن کریم که با همدیگر به نزاع نپردازید که دچار زمین گیری شده و ابهت شما از بین خواهد رفت و حدیث رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) که فرمودند باهم اختلاف نداشته باشید که ملت‌های پیش از شما دچار اختلاف شدند و نابود شدند، انجام شد.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: با این مبنا تلاش وزارت اطلاعات پیشگیری از دوقطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام و وحدت ملی جامعه اسلامی ما است.

  • حفظ بی‌طرفی و استقلال وزارت اطلاعات/کارنامه درخشان

علوی ادامه داد: راهبرد دیگر وزارت اطلاعات حفظ بی‌طرفی و استقلال از دسته بندی‌های سیاسی درعین احترام به همه جریان‌های سیاسی درون نظام و حمایت از نشاط سیاسی سالم و تذکر مشفقانه به هنگامی است که تلاش‌های سیاسی با حاشیه‌های ضد امنیتی آمیخته شود.

وی تاکید کرد: راهبرد برخورد با صلابت و اقتدار در برابر توطئه‌ها و اقدامات ضدامنیتی دشمنان انقلاب و سرویس‌های متخاصم و ارعاب دشمن برمبنای وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ . باید هراس دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی بر دل دشمنان اسلام بنشیند و فرصت توطئه را از آنها سلب کند که کارنامه وزارت اطلاعات در این زمینه کارنامه‌ای درخشان است.

  • ضربه به بیش از 20 تیم تروریستی در سال 94

وی ادامه داد: در سالی که گذشت بیش از 20 تیم تروریستی که برنامه انفجار بمب و اقدامات ضد امنیتی داشتند توسط وزارت اطلاعات زیر ضربه قرار گرفت. جمعی از عناصر آنان به هلاکت رسیدند و جمعی بازداشت شدند و مقادیر بسیار زیادی سلاح و مهمات و مواد منفجره از آنها بدست آمد و اشراف کامل از نظر اطلاعاتی بر حرکت آنها وجود دارد و ان شالله با دعای خیر شما و رهبر عزیزمان این توان و توفیق وزارت در آینده استمرار خواهد داشت.

  • هلاکت سرکرده گروه تروریستی انصار الفرقان/دستاوردهای وزارت اطلاعات در سال گذشته

وزیر اطلاعات دیگر دستاورد وزارت متبوعش را دستگیری چند تیم پشتیبانی گروهک‌های تروریستی و کشف مراکزی که در آنها مواد انفجاری، ساخت بمب و اقدامات دیگر انجام می‌شد، برشمرد و افزود: در طول یکسال گذشته هلاکت سرکرده و اغلب اعضای گروه تروریستی انصار الفرقان را در جنوب شرق کشورمان داشتیم.

علوی ادامه داد: رصد اقدامات گروه‌های تکفیری و ارشاد صدها جوانی که در معرض جذب جریان‌های تروریستی قرار گرفته بودند و اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر که وزارت در سال گذشته موفق به کشف حدود 54 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و 2 تن مواد پیش ساز و کشف و انهدام 17 لابراتورتولید موادمخدر و ضربه به 291 باند تولید و توزیع مواد مخدر شد.

  • رفع تصرف 40 هزار هکتار از زمین خواران

وی با بیان این که سال جاری را رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامیدند، گفت: از جمله اقدامات وزارت اطلاعات در عرصه اقتصاد همواره مبنی بر تامین امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری و کارآفرینی و مبارزه با موانع تولید بوده که بستر را برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

وی ادامه داد: مبارزه با زمین خواری از جمله اقدامات دیگر وزارت اطلاعات در جهت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی بوده که در سال‌های 92 و 93 حدود 40 هزار هکتار زمین از اشغال و تصرف افراد متجاوز خارج شد و به بیت‌المال با ارزش 190 هزار میلیارد تومان مسترد گردید.

رئیس شورای هماهنگی اطلاعات اضافه کرد: در سال 94 استرداد 4900 هکتار به ارزش حدود 12 هزار و پانصد میلیاردتومان انجام شد و از تصرف 37 هزار هکتار به ارزش 60 میلیاردتومان نیز پیشگیری شد.

  • مبارزه با 2800 میلیارد تومان قاچاق کالا و ارز/وصول 6 هزار میلیارد تومان بدهکاری مالیاتی

علوی درباره عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) درباره قاچاق کالا و ارز نیز گفت: در عرصه قاچاق کالا و ارز به ارزش 2 هزار و 800 میلیاردتومان با قاچاق کالا و ارز مبارزه شد.

وی افزود: همچنین از فرار مالیات بدهکاران مالیاتی توسط وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی پیشگیری به عمل آمد. انواع شیوه‌های تقلب، جعل، فرار مالیاتی شناسایی شد و حدود 6 هزار میلیاردتومان با همکاری سازمان مالیاتی کشور به بیت‌المال اعاده و وصول شد.

  • جلوگیری از ربایش 860 میلیارد تومانی از یکی از بانک‌ها

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: از شیوه‌های متقلبانه اعطای وام توسط سیستم‌های بانکی در حد 2هزار میلیارد تومان جلوگیری به عمل آمد و در زمینه مبارزه با پول شویی، رشوه، تبانی، اختلاس و شرکت‌های هرمی و اقدامات انحرافی و اقتصادی و همچنین ربایش اموال مردم از سیستم‌های بانکی که یک قلم آن جلوگیری از ربایش 860 میلیاردتومان از یکی از بانک‌ها بود از جمله فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه اقتصاد بوده است.

  • جلوگیری از نفوذ

علوی ادامه داد: همچنین در عرصه نفوذ که همواره مورد توجه و هشدار رهبر معظم انقلاب بوده است و مبارزه با جاسوسی دشمن، نیروهای سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با هوشمندی چنان از نفوذ جلوگیری کردند که رهبری کتبا از همت و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی فرمودند.

  • مبادله زندانی، رفع تعقیب و بازگشت یک میلیارد و 710 میلیون دلار

وزیر اطلاعات دیگر دستاورد وزارت متبوعش را مبادله زندانیان ایرانی دانست و گفت: وزارت اطلاعات ماموریتی که شورای عالی امنیت ملی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشت را با موفقیت به مرحله انجام رساند و در نتیجه مذاکراتی که انجام شد چند زندانی ایران از زندان‌های امریکا آزاد و ‌از چندین فرد تحت تعقیب،‌ رفع تعقیب به عمل آمد.

علوی افزود: یک بانک از تحریم خارج شد و 400 میلیون دلار سرمایه ایران با سود آن که جمعا یک میلیارد و 710 میلیون دلار می‌شد،‌ به کشور بازگردانده شد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: این خدمات است که امام راحل کارکنان فداکار این وزارت را مفتخر به سربازی گمنام امام زمان(عج) کردند و فرمودند فرق است بین سرباز گمنامی که قدرتهای مادی به آن فخر می‌فروشند و بین سربازان گمنامی که پرورده اسلام و مکتب توحید است که انگیزه آنان تحصیل قدرت و اکثرا ستمکاری است و انگیزه اینان خدا و طلب حق است.

علوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز نیروهای وزارت اطلاعات را عناصری مومن، متدین، وارسته و فداکار خواندند و تلاش آنان را در راه برقراری امنیت کشور مجاهدت خاموش نامیدند، اضافه کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با نیرویی که از این دو مدال افتخار می‌گیرند با تمام توان، در جهت انجام وظیفه و برقراری امنیت برای شما مردم عزیز می‌کوشند تا رضای حق تعالی و خشنودی شما بندگان خدا را تحصیل و لبخند رضایت را بر لبان ولی امر و فرمانده خویش بنشانند.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 193 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:36

بر اساس نظام رتبه‌بندی کیو اس؛

بهترین کشورها برای تحصیلات دانشگاهی معرفی شدند

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
نظام رتبه‌بندی «کیو اس» هر ساله فهرست بهترین دانشگاه‌های دنیا را مشخص می‌کند و امسال قوی‌ترین نظام‌های آموزش عالی دنیا را معرفی کرده است.

به گزارش مهر، در این رتبه‌بندی ۵۰ کشور دنیا دارای بالاترین نظام‌های آموزش عالی در چهار شاخص قدرت سیستم، میزان دسترسی، رهبری و حاکمیت دانشگاه‌ها و زمینه‌های اقتصادی معرفی کرده است.

رتبه      نام نمره از ۱۰۰
۱ایالات متحده آمریکا۱۰۰
۲بریتانیا۹۸.۵
۳آلمان۹۴
۴استرالیا  ۹۲.۶
۵کانادا۹۰.۲
۶فرانسه ۸۹
۷هلند۸۴.۸
۸چین۸۳.۵
۹کره جنوبی۸۰.۱
۱۰ژاپن۷۸.۵
۱۱اسپانیا۷۵.۳
۱۲سوئیس۷۴.۵
۱۳ایتالیا ۷۳.۴
۱۴سوئد۷۳.۱
۱۵بلژیک۷۱.۶
۱۶نیوزلند۷۰.۲
۱۷تایوان۶۸.۱
۱۸آرژانتین۶۷.۶
۱۹فنلاند۶۶.۹
۲۰هنگ کنگ۶۶.۷
۲۱سنگاپور۶۲.۳
۲۲برزیل۶۲.۲
۲۳دانمارک۶۲.۱
۲۴هند ۶۰.۹
۲۵ایرلند۶۰.۹
۲۶روسیه۵۹.۸
۲۷مالزی  ۵۲.۹
۲۸--
۲۹اتریش۴۹.۱
۳۰آفریقا جنوبی۴۷.۱
۳۱شیلی۴۶.۷
۳۲نروژ۴۶.۶
۳۳مکزیک ۴۶.۲
۳۴کلمبیا۴۰.۹
۳۵پرتغال۴۰.۳
۳۶عربستان۳۶.۵
۳۷تایلند۳۳.۳
۳۸چک۳۱.۸
۳۹ترکیه۲۶.۱
۴۰قزاقستان۲۵.۱
۴۱یونان۲۴.۶
۴۲اندونزی۲۱.۷
۴۳لهستان۲۰
۴۴لبنان۱۹.۸
۴۵اوکراین۱۶.۶
۴۶فیلیپین۱۶.۴
۴۷مصر۱۵.۵
۴۸امارات متحده عربی۱۰.۹
۴۹استونی ۱۰.۵
۵۰پاکستان۹.۲

در این رتبه‌بندی از ۴ معیار قدرت نظام آموزشی، دسترسی، رهبری و حاکمیت دانشگاه‌ها و زمینه‌های اقتصادی استفاده کرده است.

قدرت سیستم؛ اولین معیار این رتبه‌بندی بر اساس قدرت نظام آموزشی است. هر کشور بر اساس تعداد دانشگاه‌هایی که در فهرست‌های سالانه «کیو اس» در رتبه ۷۰۰ یا بالاتر رتبه دارند، نمره می‌گیرند. هدف این است که جایگاه هر کشور در رتبه‌بندی جهانی نشان داده شود.

میزان دسترسی؛ دومین معیار این رتبه‌بندی دسترسی بین‌المللی است. در واقع تلاش و توانایی دانشگاه‌های یک کشور برای رسیدن به سطح اول آموزش عالی جهانی، مهم است.

این معیار درباره دانشگاه‌های دارای رتبه در ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و بر اساس یک شاخص جمعیتی محاسبه شده است. در این معیار تعداد کل دانشجویان تمام وقت در دانشگاه‌ها در یک چهارم جمیعت محاسبه شده‌اند.

رهبری و حاکمیت دانشگاه‌ها؛ این معیار کیفیت دانشگاه و رتبه دانشگاه را در معیار «کیو اس» در نظر می‌گیرد و در آن سرمایه‌گذاری ملی که هر کشور برای دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی جهانی «کیو اس» انجام می‌دهد از اهمیت برخوردار است و به عنوان یک شاخص محاسبه می‌شود.

زمینه‌های اقتصادی؛ در این رتبه‌بندی میزان سرمایه‌گذاری هر کشور در آموزش عالی آن بررسی شده است. سرانه تولید ناخالص داخلی در آموزش نیز در این معیار محاسبه شده است. دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی بر حسب قرار گرفتن در دسته ۱۰۰ تای اول تا ۱۰۰ تای چهارم امتیازات متفاوتی دریافت می‌کنند.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 176 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:36

ایران > سیاست‌خارجی - همشهری آنلاین:
کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بامداد جمعه در بیانیه مشترکی تأکید کردند که بانک ها و شرکت های خصوصی خارجی نباید از انجام معاملات قانونی با ایران دوری کنند.

ايرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد، این کشورها پس از انجام مذاکراتی در بروکسل، در بیانیه مشترکی در صدد بر آمدند تا به شرکت های خارجی اطمینان دهند؛ پس از توافق هسته ای، انجام اشکال خاصی از داد و ستدها با ایران مجاز و قانونی است.

این چهار کشور اروپایی عضو گروه 1+5 به همراه اتحادیه اروپا تأکید کردند: ما سد راه انجام داد و ستدهای مجاز با ایران نخواهیم شد.
این بیانیه می افزاید: ما همچنین سد راه تعامل شرکت های بین المللی یا نهادهای مالی با ایران، مادام که از تمام قوانین مربوطه تبعیت کنند، نخواهیم شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: منافع شرکت های اروپایی و سایر شرکت های جهانی در ایران بسیار است و این به نفع ما و به نفع جامعه بین المللی است که اطمینان حاصل کنیم توافق هسته ای (برجام) برای همه نتیجه بخش است و به مردم ایران نفع می رساند.

بیانیه چهار کشور اروپایی تأکید می کند: این کار از جمله مستلزم تعامل مجدد بانک ها و شرکت های اروپایی در ایران است.
وزیران امور خارجه کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به همراه مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در حاشیه نشست ناتو در بروکسل در خصوص اجرای برجام با یکدیگر ملاقات و گفت وگو کردند.
در این دیدار که با حضور جان کری، فیلیپ هاموند، فرانک والتر اشتاین مایر، ژان مارک آیرو به همراه فدریکا موگرینی برگزار شد، آنان در مورد اجرای طرح جامع اقدام مشترک و موضوعات مرتبط با پرونده هسته ای ایران و لغو تحریم ها تبادل نظر کردند.

در این دیدار همه طرف‌ها خواستار پایبند ماندن به مفاد توافق هسته‌ای و اجرای برجام شدند.
سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه و جمعه 30 و 31 اردیبهشت اجلاس ویژه ای را در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار می کند.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 234 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:23

فرهنگ > هنر - همشهری‌آنلاین:
ارکستر موسیقی ملی و سمفونیک تهران به رهبری فرهاد فخرالدینی و نصیر حیدریان در شانگهای روی صحنه رفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل ارکسترها، تالار هنرهای شرقی شانگهای شامگاه ۲۹ اردیبهشت میزبان تعداد قابل توجهی از علاقمندانی بود که برای تماشای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به این سالن دو هزار نفری آمده بودند.

در ابتدای برنامه، کلیپی از معرفی فستیوال موسیقی بهاره شانگهای و همچنین ارکستر سمفونیک تهران پخش شد. سپس در بخش اول کنسرت، ارکستر به رهبری فرهاد فخرالدینی روی صحنه رفت و قطعات «ابن سینا»، «شور آفرین»، «طرب انگیز»، «چهارمضراب چهارگاه» برای ویلن و ارکستر، «رنگ بیات شیراز»، «پایکوبان» و «به یاد جوانی برای ویلن و ارکستر» را اجرا کرد. ارسلان کامکار و حبیب جدیری در این بخش به عنوان سولیست، ارکستر را همراهی می‌کردند.

در بخش دوم، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان روی صحنه رفت و به اجرای سمفونی نهم دورژاک پرداخت. نوازنده‌های ارکستر این سمفونی را در چهار موومان اجرا کردند.

ارسلان کامکار کنسرت مایستر، مازیار ظهیرالدینی کنسرت مایستر دوم، رضا عالمی (نفر اول ویلن دو)، سهراب برهمندی (آلتو)، داود منادی (ویولنسل)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس)، شهرام رکوعی (فلوت)، حسین تاجیک (ابوا)، حسین پورمعین (کلارینت)، امیرحسین محمدیان (فاگوت)، علی ضرابی (ترومپت)، فرهاد شیخی (هورن)، بابک میردادیان (توبا)، محمود منتظم صدیقی (تیمپانی) و دیگر اعضای ارکستر در این بخش به هنرنمایی پرداختند. پنج نوازنده‌ی چینی شامل سه نوازنده‌ی ویلن یک، یک نوازنده‌ی ویلن دو و یک نوازنده‌ی ترومپت در این بخش حضور داشتند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی سفارت ایران در شانگهای، مسئولان هنری و رسانه‌های کشور چین این کنسرت را از نزدیک تماشا کردند.

در پایان اجرا فرهاد فخرالدینی و نصیر حیدریان با حضور روی صحنه مورد تقدیر مسئولان هنری کشور چین و تشویق تماشاگران قرار گرفتند.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 268 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:04

مادورو: از وضع اضطراری در ونزوئلا عقب نشینی نمی‌کنم

جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:
روزنامه اسپانیایی 'لاپرسا' نوشت: رئیس جمهوری ونزوئلا می‌گوید از اعلام وضع اضطراری در ونزوئلا عقب نشینی نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای این روزنامه اسپانیایی افزود: نیکولاس مادورو در پی برگزاری تظاهرات ضد دولتی روز چهارشنبه به وقت محلی در کاراکاس که منجر به درگیری با پلیس شد، با ایراد سخنانی در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت که از تصمیم اخیر خود برای اعلام وضع اضطراری در کشور عقب نشینی نخواهد کرد.

وی، پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون این کشور را به تلاش برای برکناری اش متهم کرد و گفت: 'مجلس می‌خواهد با برکناری من دستم را ببندد؛ خودشان می‌دانند چرا.'

مادورو ادامه داد: 'آنها مرا دست بسته می‌خواهند تا نتوانم وضع اضطراری اعلام کنم و ما نتوانیم حتی یک تصمیم سازنده بگیریم. برای نمونه مجوز ساخت 300 هزار خانه برای نیازمندان کشور، افزایش دستمزد و حقوق بازنشستگی، حل مشکلات بودجه و راه اندازی کارخانه ها؛ چون همه چیز را مجلس باید تأیید کند و آنها این کار را نخواهند کرد تا اوضاع خرابتر بشود و به وضع اقتصادی کشور بیشتر لطمه بخورد.'

این منبع خبری یادآور شد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 70 درصد مردم ونزوئلا خواهان برکناری نیکلاس مادورو از ریاست جمهوری تا پایان سال جاری میلادی هستند. با این حال، حزب سوسیالیست حاکم ونزوئلا می‌گوید برای برگزاری همه پرسی تا پایان سال فرصت نیست.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 230 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:03

ورزش > ورزش‌های دیگر - همشهری آنلاین:
عظیم قیچی ساز کوهنورد تبریزی ساعاتی پیش اورست، بلندترین قله جهان را بدون استفاده از کپسول اکسیژن فتح کرد.

به گزارش  فدراسیون کوهنوردی، جوان 34 ساله ایرانی پیش از این در سال 84 نیز قله اورست را با استفاده از کپسول اکسیژن فتح کرده بود.

قیچی ساز سال گذشته (1394) قصد داشت با صعود به قله اورست بدون استفاده از کپسول اکسیژن و پس ازآن با صعود به لوتسه به جمع فاتحان قلل هشت هزار متری جهان یا باشگاه هشت هزار متری ها بپیوندد، اما با سقوط بهمن در اورست (اردیبهشت 94) این مهم تحقق پیدا نکرد.

قله لوتسه با ارتفاعی بیش از هشت هزار و چهارصد متر ،‌چهارمین قله هشت هزار متری جهان محسوب می شود که در چهار کیلومتری جنوب اورست قرار دارد .

کوهنورد جوان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ جهان دارای 14 قله هشت هزار متری است که تاکنون 13 قله را فتح کرده ام ،اما از آنجا که در اولین صعودم به اورست از کپسول اکسیژن استفاده کردم ، می خواستم این قله را یکبار دیگر و بدون استفاده از کپسول اکسیژن فتح کنم و پس از آن با صعود به قله لوتسه به جمع باشگاه هشت هزار متری های دنیا بپیوندم .
این کوهنورد صاحب نام ایرانی افزود:صعود به قله اورست در سال 84 همراه با کپسول اکسیژن صورت گرفت و بقیه صعودهایم به قله های هشت هزار متری از سال 87 تا 93 بدون کپسول اکسیژن بود.

قیچی ساز یادآور شد: صعود به قله های هشت هزار متری و قرار گرفتن در جمع برترین های کوهنوردی جهان ، افتخاری برای ایران محسوب می شود و اکنون بسیاری از کشورها به دنبال افرادی هستند که با نام آنان در سطح جهان و در عرصه کوهنوردی افتخار آفرینی کند و 14 نفر برتر جهان ملیت هشت یا 9 کشور را دارند که به لطف خدا، ایران نیز به زودی در شمار این کشورها قرار می گیرد.

عظیم قیچی ساز سال 1360 در شهرستان تبریز متولد شده و در رشته کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه تبریز تحصیل کرده و در سال 1384 نخستین صعود هشت هزار متری خود را به اورست (8848 متر) با استفاده از کپسول اکسیژن انجام داد.

قیچی ساز تاکنون بدون استفاده از کپسول اکسیژن موفق به صعود به قله های برودپیک (8051 متر - سال 87) ، دائو لاگیری (8167 متر - سال 89) ، نانکا پاربات (8126متر - سال 89 ) ، کانچن جونگا (8586 متر - سال 90 ) ، گاشر بروم 2 (8034 متر - سال 90) ، گاشربروم 1 (8080 متر - سال 90 ) ، آنا پورنا (8091 متر - سال 91 )، کی 2 (8611 متر - سال 91 ) ، ماناسلو (8163 متر - سال 91 )، ماکالو (8463 متر - سال 92 ) ، چوایو ( 8201 متر - سال 92 ) و شیشاپانگما (8027 متر - سال 93 ) شده است .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 170 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:02

شهر > محیط زیست - آستارا- ایرنا:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: با صدور حکم از سوی مقام قضایی شخص متهم به سگ آزاری در این شهرستان به دو ماه زندان محکوم شد.

محمد رضا روشنی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا بیان داشت: پس از اطلاع از اقدام ناپسند حیوان آزاری توسط شخصی با هویت معلوم محیط زیست آستارا بلافاصله با تشکیل پرونده شخص مذکور را به مقام قضایی معرفی کرد.

وی افزود: مطابق حکم صادره از سوی مقام قضایی نامبره برابر با ماده 638 و نیز ماده 19 قانون مجازات اسلامی به دو ماه زندان محکوم شده است.

اواسط اردیبهشت ماه انتشار فیلم مربوط به حیوان آزاری توسط یک فرد در شهرستان آستارا اعتراض بسیاری از شهروندان ، دوستداران و حامیان حقوق حیوانات را در پی داشت که در نهایت متهم 46 ساله این پرونده شناسایی و به مقام قضایی معرفی شد.

حیوان‌ آزاری یکی از انواع بداخلاقی‌های اجتماعی و بزه ‌کاری محسوب می‌شود.

بسیاری از کشورها حیوان‌آزاری را جرم قضایی می‌دانند اما حیوان‌آزاری در ایران، جرم انگاری نشده است و قوانین عام موجود هم قوانین زیست‌ محیطی هستند.

در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام شده تا حیوان ‌آزاری، جرم‌انگاری شده و به حیطه جرایم وارد شود.

حیوان آزاری به اشکال متعددی نمود پیدا می‌کند، از درگیر کردن حیوانات با یکدیگر تا ضرب و جرح فیزیکی ، زندانی کردن و نگهداری حیوانات در مکان های نامناسب که همگی در این قالب می گنجد با این تفاوت که در پاره ای از اوقات ضریب و سطح خشونت در این امر بسیار بارز و مشهود است در برخی موارد نیز کمرنگ و نامحسوس به نظر می‌رسد.

اما هر آنچه است اختلالات روحی ، روانی و رفتاری انسان وجه اشتراک تمامی حیوان آزاری‌ها به شمار می‌رود که با شدت و ضعف هایی بروز پیدا می‌کند.

شهرستان آستارا در غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 190 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:00

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
دو مستند «همه درختان من» و «یک ساعت از یک عمر» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد در ششمین شب از جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در سینما فلسطین اکران شد.

به گزارش ایسنا، ششمین شب از پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، امشب - 30 اردیبهشت‌ - میزبان دو مستند «همه درختان من» و «یک ساعت از یک عمر» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و تهیه‌کنندگی مجتبی میرطهماسب و جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه حفاظت از محیط زیست شد.

فرهاد توحیدی دبیر این جشنواره در سخنانی اظهار کرد: فیلم‌هایی که امشب می‌بینیم ساخته خانم بنی‌اعتماد، بانوی سینمای ایران است که احتیاج به توضیحات اضافه ندارد چراکه هرچیزی که ایشان می‌سازد کنجکاوی‌برانگیز است و مخاطبان همیشه برای دیدن کارهای ایشان انتظار می‌کشند.

او ادامه داد: جشنواره فیلم سبز افتخار دارد که امشب دو مستند از ایشان را که هر دو مستقیماً به فعالان حوزه محیط زیست ارتباط دارد نمایش دهد؛ دو مستند در مورد مه‌لقا ملاح و اسکندر فیروز که جامعه ایران به دلیل فعالیت‌های آنان در راستای حفاظت از محیط زیست در سازمان‌های مردم‌نهاد مدیون آن‌ها است.

رخشان بنی‌اعتماد نیز با بیان اینکه "امشب جای مه‌لقا ملاح و اسکندر فیروز در میان هنرمندان حاضر خالی است"، به دو مستند خود اشاره کرد و گفت: می‌خواهم بگویم که در مورد این دو اثر، حرف‌های آقای توحیدی را فراموش کنید؛ چراکه نسبت به آن چیزی که ما انتظار داشتیم، فاصله زیادی دارد.

بنی‌اعتماد اضافه کرد: دلیل ساخت این دو مستند تمایل و اشتیاق شدیدی بود که به این حوزه داشتیم ولی پس از شروع کار در خلاء رها شدیم و تمامی افراد ما را تنها گذاشتند. در نهایت ما ماندیم و بخشی از راش‌های فیلم که می‌خواستیم آن‌ها را به عنوان یادگاری تقدیم آن دو بزرگوار کنیم.

او در پایان نیز تصریح کرد: این دو اثر با آن چیزی که ما می‌خواستیم و باید می‌شد، فاصله زیادی دارند ولی اکنون که آن‌ها را به نمایش درآوردیم می‌تواند به عنوان ادای دین به بزرگانی چون اسکندر فیروز و مه‌لقا ملاح باشد که بسیار در حق آن‌ها ناسپاسی شده است.

به گزارش ایسنا، در خلاصه مستند «همه درختان من» آمده است: مه‌لقا ملاح کهنسال‌ترین فعال محیط زیست و مؤسس اولین ان.جی.او محیط زیستی ایران است. سپری کردن چند روز در خانه و همراهی با او در گردهمایی‌ها و فعالیت‌های محیط زیستی بهانه‌ای برای تصویر کردن وضعیت بحرانی محیط زیست در ایران است.

همچنین در خلاصه «یک ساعت از یک عمر» آمده است: اسکندر فیروز بنیانگذار سازمان حفاظت از محیط زیست را پدر محیط زیست ایران می‌نامند. نشست و گفت‌وگوی چند ساعته سه نفر از فعالان محیط زیست با او، تاریخ شفاهی و نگاه گذرایی است از یک عمر تجربه و دغدغه‌های وطن پرستانه اسکندر فیروز.

بر اساس این گزارش، پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی و پس از 10 سال توقف از 25 تا 31 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شده است.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 271 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:00

خبرنامه